NEXT UP: SPARKMATIC $2.7 billion settlement




“I haven’t been surprised by any of this, nor am I surprised by the settlement,” Camerota, who worked at Fox News for 16 years, said Tuesday on “The Lead.” “I predicted there would be a settlement all along because Fox doesn’t want to air its dirty laundry in a court case.”

CNN: According to Nielsen live-plus-same-day data for March 2023, CNN averaged 473,000 total primetime viewers, No. 16 on basic cable, and 425, 000 total day viewers, No. 6 on basic cable.

Fox News failed to dismiss $2.7 billion defamation lawsuit brought by Smartmatic over false election fraud claims, as judge finds “substantial basis” for claims.

“I think this is a victory for Fox. They don’t have to put their big stars on the stand and they didn’t even have to issue a public apology,” she said.

FOX news faces a lawsuit from the voting machine company Smartmatic for intentionally spreading false information and conspiracies of election fraud while knowing these claims were unfounded.

A New York state judge said on Tuesday that Smartmatic, a voting machine company, can pursue its $2.7 billion defamation lawsuit claiming that Fox News Network, Rudolph Giuliani and others falsely accused the Smatmatic of rigging the 2020 U.S. presidential election.

According to private messages obtained by Dominion Voting Systems, Fox News hosts, producers, and executives had private conversations expressing skepticism about the unfounded narrative rapidly gaining momentum among their core audience: that the 2020 presidential election was stolen by Democrats through widespread voter fraud. This belief was promoted by then-President Trump and a coalition of lawyers, lawmakers, and influencers, though they produced no evidence to support their assertions. Many hosts, producers, and executives privately expressed skepticism about those claims, even as they gave them significant airtime, according to the messages. What they said in those messages often differed significantly from what Fox hosts said in public, though they weren’t always contradictory.

Two days after the election, Fox News viewers were abandoning the network for Newsmax and One America News, two conservative rivals, after Fox declared that Joseph R. Biden Jr. won Arizona, a crucial swing state. Tucker Carlson, in a text message with his producer, Alex Pfeiffer, appeared livid that viewers were turning against the network. The message was among those released last week as part of a lawsuit by Dominion Voting Systems against Fox. Dominion, an elections technology company, has sued Fox News for defamation.